Tegenstellig

Ik ben wat ontsteld. De heer Iem, Anton, blijft me behoorlijk bij. Ik was erg op hem gesteld. Hij bleek alleen op mij tegengesteld.

Wat ik ook beweerde, hij beweerde stellig immer het tegenovergestelde! Elk door mij zo geliefd homoniem werd door hem druistig van tafel geveegd. De andere kant van de medaille tonen is niets mis mee, maar de andere wal van de plak verbergen?! Noemde ik hem beleefd meneer, sprak hij mij gekscherend aan met mevrouw…

Een goede samenwerking met Anton bleek voor mij een utopie, maar hij sprak gekleurd van een goede tegenwerking en noemde dat een dystopie.

Anton Iem en ik, een teleurgang, een grote tegenstelling over elk woord waar hij weer geen woord in ziet.

Auteur: Meneer D

Meneer D is een taalpurist en woordengoochelaar.

1 thought on “Tegenstellig”

Geef een reactie

